Öppettider: Mån-tors: 8-16.30. Fre: 8-16.00

Frågor & Svar - Abkati

Hur gör jag om mitt företag/företaget där jag jobbar vill bli kund hos er?
Du ansöker antingen om ett konto i vår e-handel, vilket du gör här
https://www.abkati.se/customer/account/create/. Det går också bra att kontakta vårt kundcenter, dem når du på telefonnummer 040-22 00 20.


Kan jag ha många olika användare på ett och samma inlogg?
Det är endast en användare per inlogg, däremot kan ett företag ha flera olika inlogg i vår e-handel. De olika inloggen med tillhörande användare är kopplat till användarens egen e-postadress, men ligger ändå under samma företag.


Hur byter jag lösenord till mitt inlogg i er e-handel?
Kan du redan logga in i vår e-handel men vill byta till ett nytt lösenord gör du det under ”Konto” och sedan ”Kontoinformation”. Kommer du inte ihåg ditt lösenord när du ska logga in i e-handeln kan du återställa ditt lösenord via följande länk:https://www.abkati.se/customer/account/forgotpassword/


Hur länge är jag inloggad i e-handeln?
När du loggat in i e-handeln är den sessionen igång i 6 timmar.


Kan jag bestämma vilket pris som ska visas när jag är inloggad?
Ja, du kan välja vilket pris du vill ska visas. När du är inloggad i e-handeln och är inne på en produkt finns de olika priskategorierna att välja i en rullista. Valet av pris kommer vara detsamma som visas nästa gång du loggar in, till dess att du ändrar det själv igen.


Kan jag bygga inköpslistor?
Självklart kan du göra det! När du loggat in på ditt konto kan du se ”Mina inköpslistor” i menyn till vänster. Här kan du skapa en ny lista på knappen ”Skapa ny lista” och sedan lägga till de produkter du är intresserad av manuellt. Har du sedan tidigare en Excel-lista över de produkter du vill köpa kan du spara denna som en CSV-fil och sedan importera den till ditt konto i vår e-handel. För att detta ska fungera ska du i Excel-filen ha produkternas artikelnummer i första kolumnen, följt av antalet av varje artikelnummer i andra kolumnen. När du är klar med din lista väljer du ”Spara som” och väljer att det ska sparas som en CSV. På ditt inlogg i vår e-handel finns knappen ”Importera CSV” där du väljer din fil och sedan laddar upp, då skapas en inköpslista med dessa produkter som du direkt kan lägga i din varukorg. 


Kan jag se mina tidigare inköpslistor?
Det kan du, du hittar dem under ”Mina inköpslistor” i menyn till vänster när du är inne på ditt konto.


Kan jag skriva en kommentar till min beställning?
Ja det kan du göra. Här kan du meddela om det är något speciellt du vill att vi ska veta som rör din beställning.


Kan jag se mina tidigare beställningar i e-handeln?
Självklart kan du göra det! När du loggat in i vår e-handel finns en meny till vänster, klicka på ”Mina beställningar”. Klicka på ”Visa beställningen” vid det beställningsnummer du vill titta närmare på. Här kan du också välja att lägga beställningen igen, genom knappen ”Beställ igen” uppe i högra hörnet.


Går det att ha olika leverans- och faktureringsadresser?
Ja, du kan välja två separata adresser för leverans och fakturering. Dessa skriver du in när du skapar ditt konto. Om du vid ett senare tillfälle vill ändra faktura- eller leveransadress gör du det enklast genom att kontakta vårt kundcenter på följande e-postadress: order@abkati.se.


Jag har en produkt jag vill reklamera, hur gör jag?
Om du är inloggad i e-handeln finns ”Reklamationer” under ditt konto, här kan du fylla i ditt ärende direkt. Om du inte är inloggad hittar du reklamationsblankett som PDF under ”Dokument” och sedan ”Reklamationer/returer” i menyraden. Fyll i denna och maila sen till reklamation@abkati.se.


Får jag använda bilder och text från abkati.se på min hemsida eller i annat tryckt material?
För förfrågan om att använda material vi har på vår hemsida ber vi dig maila till marknad@abkati.se. I största möjliga mån vill vi självklart försöka hjälpa våra kunder med produktbilder och produktinformation.


Var hittar jag säkerhetsdatablad till en specifik produkt?
Under varje produkt som är av typen att den bör ha ett säkerhetsdatablad hittar du tillhörande blad på produktens sida på vår hemsida. Sök på produktens artikelnummer. När du kommer till produktens sida måste du sedan klicka på artikelnumret igen, för att komma till artikelns egen sida där du längst ner hittat dess säkerhetsdatablad som du kan ladda ned. Skulle det mot förmodan saknas ett blad på någon produkt, tveka inte att höra av dig så hjälper vi dig självklart!


Vad är era öppettider?
Vårt kundcenter har öppet mån-fre 08:00-16:30. Under sommaren har vi sommaröppettider, då har kundcentret öppet mellan 08:00-16:00.
Ordertelefon: 040-22 00 20
Orderfax: 040-22 46 98
Ordermail: order@abkati.se


Jag undrar hur ni hanterar min integritet som besökare på er hemsida?
Vi värnar om och tar våra besökares integritet på största allvar. I vår integritetspolicy kan du läsa i detalj hur vi jobbar med dessa frågor. För att hitta integritetspolicyn följ denna länk: https://www.abkati.se/integritetspolicy.


Kan jag som privatperson handla från Abkati?
Nej, Abkati säljer bara till andra företag. Däremot hittar du som privatperson våra produkter hos en mängd företag runt om i hela Sverige. Kontakta vårt kundcenter så hjälper vi dig vidare.


Hur lång garantitid har ni?
Det beror på vilken produkt det gäller. Läs mer om produkten på vår hemsida, eller kontakta oss på 040-22 00 20 för mer information.